Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Edukacji, Zdrowia, Sportu i Spraw Społecznych (EZS)


Informacje podstawowe

symbol / znakowanie spraw: EZS
lokalizacja: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14

     Pracownicy

1. Naczelnik - Bożena Kędziak - tel. (43) 676-83-39, pok.39
2. Z-ca Naczelnika - Izabela Smażek - tel. (43) 676-83-55, pok.55

3. Inspektor - Roksana Małecka- (43) 676-83-56, pok.56
4. Inspektor - Angelina Kucharska - tel. (43) 676-83-56, pok.56
5. Inspektor - Marzena Koper - tel. (43) 676-83-57, pok.57
6. Inspektor - Marcin Nowakowski - tel. (43) 676-83-57, pok.57
7. Inspektor - Katarzyna Smolarek - tel. (43) 676-83-57, pok.57

Zadania wydziału

Do zadań Wydziału należą zadania w zakresie edukacji, zdrowia, sportu, współpracy z organizacjami pozarządowymi i spraw społecznych, a w szczególności:

1) Ustalanie sieci publicznych przedszkoli.
2) Ustalanie planu sieci publicznych szkół podstawowych oraz granic ich obwodów.
3) Prowadzenie spraw związanych z rejestracją niepublicznych placówek oświatowych oraz dokonywanie wpisów do ewidencji i wydawanie stosownych zaświadczeń.
4) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych przekazywanych z budżetu gminy, w tym również ich kontrola.
5) Koordynowanie spraw w zakresie opieki żłobkowej, edukacji przedszkolnej oraz w szkołach podstawowych na terenie gminy.
6) Koordynowanie spraw związanych z naborem do placówek oświatowych prowadzonych przez gminę.
7) Współdziałanie z administracją rządową w zakresie realizacji programów i projektów rządowych w obszarze zadań wydziału.
8) Prowadzenie spraw z zakresu kontroli i egzekucji obowiązku szkolnego, obowiązku nauki i rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie.
9) Powadzenie spraw związanych z analizowaniem, opiniowaniem i zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych podległych jednostek.
10) Prowadzenie spraw z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektorów placówek oświatowych oraz jednostek opieki nad dziećmi do lat 3, w tym w szczególności: 
a) prowadzenie akt osobowych dyrektorów placówek oświatowych oraz żłobka,
b) monitorowanie terminów upływu kadencji powierzenia stanowisk dyrektorów i wykonywanie czynności związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów, w tym organizowanie i przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów,
c) ustalenie wynagrodzeń dyrektorów szkół i przedszkoli oraz żłobka,
d) dokonywanie oceny pracy dyrektorów podległych jednostek we współdziałaniu z organem nadzoru pedagogicznego.
11) Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli, w tym: 
a) ustalanie składu osobowego i obsługa komisji egzaminacyjnych przeprowadzających postępowanie egzaminacyjne dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,
b) prowadzenie rejestru aktów mianowania nauczycieli zatrudnionym w placówkach prowadzonych przez gminę.
12) Prowadzenie we współpracy z dyrektorami placówek oświatowych miesięcznej analizy uzyskiwania przez nauczycieli średnich wynagrodzeń oraz sporządzanie zbiorczego rocznego sprawozdania w tym zakresie.
13) Współdziałanie z Kuratorium Oświaty i innymi instytucjami w obszarze edukacji.
14) Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
15) Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, prowadzeniem na terenie gminy form opieki nad dziećmi do lat 3 w postaci żłobka, klubu dziecięcego, dziennego opiekuna, w tym w szczególności koordynowanie funkcjonowania i nadzór nad jednostkami prowadzonymi przez gminę.
16) Wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego na terenie gminy i sprawowanie kontroli nad ich działalnością, w tym kontrola nad placówkami wsparcia dziennego prowadzonymi przez MGOPS w Łasku.
17) Koordynowanie działań związanych z dowożeniem dzieci i uczniów do szkół i przedszkoli.
18) Administrowanie Platformą Oświatową (VULKAN) i Systemem Informacji Oświatowej w zakresie zadań gminy.
19) Wykonywanie zadań należących do kompetencji organu prowadzącego w zakresie systemu informacji oświatowej (SIO).
20) Koordynowanie spraw z zakresu dofinansowania i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
21) Monitorowanie i aktualizacja regulaminu wynagradzania nauczycieli.
22) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.
23) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom stypendiów za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe.
24) Prowadzenie spraw związanych z zewnętrznymi programami pomocowymi dla uczniów (np. wyprawka szkolna, darmowe podręczniki).
25) Współdziałanie z różnymi podmiotami i instytucjami w zakresie poszukiwania i pozyskiwania środków na zadania zgodne z zakresem działania wydziału.
26) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno - edukacyjnych w ramach Rządowego Programu Pomocy.
27) Bieżąca współpraca z Wydziałem Obsługi Wspólnej realizującym zadania w zakresie obsługi księgowo - finansowej przedszkoli, szkół i placówek opieki nad dziećmi do lat 3 prowadzonymi przez gminę.
28) Współdziałanie i nadzór nad jednostkami gminnymi działającymi w obszarze zadań wydziału, tj. Gminnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej w Łasku, Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Łasku, Centrum Sportu i Rekreacji w Łasku.
29) Współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi w obszarze zadań wydziału.
30) Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Rady Społecznej GP ZOZ w Łasku.
31) Opiniowanie rozkładu godzin pracy i harmonogramu dyżurów nocnych i świątecznych aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Łaskiego.
32) Prowadzenie spraw związanych z opracowaniem, realizacją oraz oceną efektów programów polityki zdrowotnej dla mieszkańców gminy.
33) Prowadzenie edukacji prozdrowotnej oraz innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych mieszkańców.
34) Opracowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, sporządzanie sprawozdań z jego realizacji.
35) Koordynacja wykonywania celów i zadań określonych w GPPiRPA oraz PN poprzez samodzielne działania gminy oraz współpracę z pozostałymi realizatorami zadań.
36) Sprawowanie kontroli nad placówkami wsparcia dziennego prowadzonymi przez Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łasku.
37) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, korzystaniem, cofaniem lub wygaszaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
38) Obsługa i koordynowanie działalności Młodzieżowej Rady Miejskiej w Łasku, współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie jej funkcjonowania.
39) Podejmowanie działań w obszarze polityki senioralnej i raportowanie działań gminy w tym obszarze.
40) Opracowywanie programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i sprawozdań z ich realizacji.
41) Opracowywanie kalendarza imprez i innych działań wynikających z programu współpracy.
42) Koordynowanie organizowania konkursów ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadań własnych gminy.
43) Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem realizacji zadań organizacjom pozarządowym w trybie pozakonkursowym.
44) Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, rozliczaniem, w tym kontrola, przekazanych dotacji z budżetu gminy na realizację zadań gminy zleconych do wykonania organizacjom pozarządowym.
45) Prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych na terenie gminy, tzw. "Mapy aktywności organizacji pozarządowych."
46) Prowadzenie spraw związanych z nagrodami i wyróżnieniami sportowymi przyznawanymi za osiągnięcia we współzawodnictwie sportowym. 

 

Karty usług



DOCX  KARTA USŁUGI - UZYSKANIE ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH DO SPOŻYCIA W MIEJSCU I POZA MIEJSCEM SPRZEDAŻY (21,10KB)
DOCX  WNIOSEK - o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (23,22KB)
 


DOCX  KARTA USŁUGI - UZYSKANIE ZEZWOLENIA JEDNORAZOWEGO NA SPRZEDAŻ, PODAWANIE I SPOŻYWANIE NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH PODCZAS IMPREZ ODBYWAJĄCYCH SIĘ NA OTWARTYM POWIETRZU (19,19KB)
DOCX  WNIOSEK - o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (22,30KB)
 


DOCX  KARTA USŁUGI - UZYSKANIE ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH DLA PRZEDSIĘBIORCÓW, KTÓRYCH DZIAŁALNOŚĆ POLEGA NA DOSTARCZANIU ŻYWNOŚCI NA IMPREZY ZAMKNIĘTE ORGANIZOWANE W CZASIE I MIEJSCU WYZNACZONYM PRZEZ KLIENTA, W OPARCIU O ZAWARTĄ Z NIM UMOWĘ (19,40KB)
DOCX  WNIOSEK - o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorców, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę (20,94KB)
 


DOCX  KARTA USŁUGI - OŚWIADCZENIE O WARTOŚCI SPRZEDAŻY POSZCZEGÓLNYCH RODZAJÓW NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH W PUNKCIE SPRZEDAŻY W ROKU POPRZEDNIM (21,62KB)
DOC  OŚWIADCZENIE - o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok (48,00KB)
 


DOCX  KARTA USŁUGI - UZYSKANIE ZEZWOLENIA NA WYPRZEDAŻ POSIADANYCH ZINWENTARYZOWANYCH ZAPASÓW NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH (20,86KB)
DOCX  WNIOSEK - o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (24,40KB)