Wydział Oświaty, Kultury, Promocji i Spraw Społecznych (OKS)
Informacje podstawowe
symbol / znakowanie spraw: OKS
lokalizacja: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14
Pracownicy
- Naczelnik - Jadwiga Kurkowska - tel. (43) 676-83-39, pok.39
- Z-ca Naczelnika - Izabela Smażek - tel. (43) 676-83-55, pok.55
- Inspektor - Marzena Koper - tel. (43) 676-83-37, pok.37
- Inspektor - Ewa Bartosiewicz- (43) 676-83-37, pok.37
- Inspektor - Alicja Załoga - tel. (43) 676-83-37, pok.37
- Inspektor - Anna Wachowska - Łyko - tel. (43) 676-83-57, pok.57
- Inspektor - Katarzyna Smolarek - tel. (43) 676-83-56, pok.56
- Inspektor - Aleksandra Operacz - tel. (43) 676-83-57, pok.57
- Inspektor - Michał Janiszewski - tel. (43) 676-83-38, pok.38
- Inspektor - Marcin Nowakowski - tel. (43) 676-83-38, pok.38
- Podinspektor - Angelina Kacprzak - tel. (43) 676-83-56, pok.56
Zadania wydziału
W zakresie oświaty
- ustalanie sieci publicznych przedszkoli, publicznych szkół podstawowych oraz granic ich obwodów,
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją niepublicznych placówek oświatowych
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych przekazywanych z budżetu gminy,
- prowadzenie ewidencji i kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat,
- dokonywanie oceny pracy dyrektorów podległych jednostek, we współdziałaniu z organem nadzoru pedagogicznego,
- prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych podległych jednostek,
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem, prowadzeniem na terenie gminy form opieki nad dziećmi do lat 3 w postaci żłobka, klubu dziecięcego, dziennego opiekuna, w tym w szczególności koordynowanie funkcjonowania żłobka gminnego i nadzór nad jego działalnością,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego,
- zapewnienie dowozu uczniów do szkół,
- wykonywanie zadań w zakresie systemu informacji oświatowej SIO,
- koordynowanie spraw z zakresu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- monitorowanie i aktualizacja regulaminu wynagradzania nauczycieli,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom stypendiów socjalnych oraz stypendiów za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe,
- prowadzenie spraw związanych z programami pomocowymi dla uczniów, w tym wyprawka szkolna oraz darmowe podręczniki,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
- koordynowanie spraw związanych z naborem do placówek oświatowych prowadzonych przez gminę,
- nadzór nad tworzeniem i realizacją planów finansowych placówek oświatowych
- powoływanie i odwoływanie dyrektorów szkół i przedszkoli "procedura powierzenia stanowiska, procedura konkursowa", rozmieszczenie i wynagradzanie,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem zawodowym młodocianych.
W zakresie kultury
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie kultury
- prowadzenie rejestru instytucji kultury,
- nadzór nad działalnością statutową Łaskiego Domu Kultury, Biblioteki Publicznej,
- współpraca z organizacjami w opracowaniu kalendarza imprez.
W zakresie sportu
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie kultury, sportu i rekreacji Społeczną Radą Sportu,
- nadzór nad działalnością statutową Centrum Sportu i Rekreacji,
- prowadzenie spraw związanych ze stypendiami, nagrodami i wyróżnieniami sportowymi przyznawanymi za osiągnięcia we współzawodnictwie sportowym,
- współdziałanie ze stowarzyszeniami i klubami sportowymi w zakresie działalności sportowej.
W zakresie zdrowia i opieki społecznej
- współdziałanie i nadzór nad Gminnym Publicznym Zespołem Opieki Zdrowotnej w Łasku prowadzącym działalność leczniczą w zakresie podstawowej ochrony zdrowia,
- obsługa administracyjna Rady Społecznej Gminnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej Łasku,
- opiniowanie rozkładu godzin pracy i harmonogramu dyżurów nocnych i świątecznych aptek
- ogólnodostępnych na terenie Powiatu Łaskiego,
- współpraca i nadzór nad MGOPS w Łasku,
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem, realizacją oraz oceną efektów programów polityki zdrowotnej dla mieszkańców gminy Łask,
- współpraca z powiatem w ramach realizacji programów polityki zdrowotnej,
- prowadzenie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych mieszkańców gminy.
W zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii
- przygotowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,
- obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Łasku,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
- współpraca z innymi instytucjami działającymi w sferze rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii,
- sprawowanie kontroli nad placówkami wsparcia dziennego prowadzonymi przez MGOPS w Łasku.
W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi
- opracowywanie programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i sprawozdań z ich realizacji,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, rozliczaniem w tym kontrola przekazanych dotacji z budżetu Gminy na realizację zadań zleconych do wykonania w drodze konkursu ofert, prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych na terenie gminy, tzw., ”Mapy aktywności organizacji pozarządowych”,
- prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem realizacji zadań organizacjom pozarządowym w trybie pozakonkursowym.
W zakresie promocji gminy
- organizowanie imprez, przedsięwzięć promujących Gminę oraz obchodów świąt narodowych, miejskich oraz uroczystości patriotycznych,
- promocja lokalnej przedsiębiorczości,
- przygotowywanie materiałów promocyjnych, w tym gminnej oferty inwestycyjnej,
- poszukiwanie i kompleksowa obsługa inwestorów w zakresie lokalizacji inwestycji na terenie Gminy,
- koordynacja współpracy zagranicznej Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Panoramy Łaskiej,
- administrowanie i prowadzenie serwisów internetowych i społecznościowych Gminy oraz systemu informacyjno-komunikacyjnego z mieszkańcami,
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z członkostwem Gminy w Lokalnej Grupie Działania "Dolina Rzeki Grabi" oraz innych organizacjach zgodnie z zakresem zadań wydziału
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przez radę opinii niezbędnych do prowadzenia na terenie gminy działalności regulowanej ustawą o grach hazardowych,
- zadania z zakresu współpracy z mediami, w tym tworzenie i realizacja polityki informacyjnej Burmistrza i Urzędu
W zakresie gospodarki mieszkaniowej
- uznanie wstąpienia w stosunek najmu po zmarłym najemcy,
- współpraca z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w szczególności w zakresie ustalania czynszu regulowanego dla najemców lokali tworzących mieszkaniowy zasób Gminy oraz ustalania stawki czynszu za lokale socjalne,
Karty usług
- KARTA USŁUGI - Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie gminy Łask (14,91KB)
- Formularz zgłoszenia obiektu do ewidencji (57,00KB)
- Załącznik nr 1 - Opis obiektu (67,50KB)
- Zalącznik nr 2 - Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań, co do wyposażenia dla innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Łask (83,00KB)
- Zgłoszenie informacji o zmianie lub zaprzestaniu usług w innych obiektach w których swiadczone są usługi hotelarskie (34,50KB)
- KARTA USŁUGI - dofinansowanie kosztów kształcenia pracownika młodocianego (45,50KB)
- Zawiadomienie o zawarciu umowy z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego (30,00KB)
- Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (25,09KB)
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (77,98KB)
- Oświadczenie o otrzymanej wysokości pomocy de minimis (47,50KB)
- Oświadczenie dotyczące otrzymanej wysokości pomocy de minimis w odniesieniu do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (14,71KB)
- Oświadczenie osoby prowadzącej praktyczną naukę zawodu (7,27KB)
- KARTA USŁUGI - oświadczenie o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim (19,04KB)
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok (47,00KB)
- Karta Usługi - uzyskanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (18,07KB)
- Wnioseko wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (20,86KB)
- KARTA USŁUGI - uzyskanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży (18,83KB)
- WNIOSEK o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (20,34KB)
- KARTA USŁUGI - uzyskanie zezwolenia jednorazowego na sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych podczas imprez odbywających się na otwartym powietrzu (16,63KB)
- WNIOSEK o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (19,77KB)
- KARTA USŁUGI - uzyskanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorców, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę (16,95KB)
- WNIOSEK o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorców, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę (18,17KB)