Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Sprostowanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Modernizacja systemu ciepłowniczego PEC w Łasku” zlokalizowanego na działce nr 136/9 obręb 15 w Łasku

OŚR.6220.13.2024                                                                            Łask, dn. 16.07.2025 r.

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 113 § 1 i 3 w związku z art. 126 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.), zwanej dalej k.p.a., po rozpatrzeniu wniosku przedstawiciela Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Łasku z dnia 08.05.2025 r.

postanawiam

sprostować na żądanie strony inne oczywiste omyłki pisarskie w decyzji Burmistrza Łasku z dnia 11.12.2024 r., znak: OŚR.6220.13.2024 o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia pn. „Modernizacja systemu ciepłowniczego PEC w Łasku” zlokalizowanego na działce nr 136/9 obręb  15 w Łasku w następujący sposób:

 

  1. W pkt. II ppkt 2 sentencji ww. decyzji:

jest:

„Spaliny z kotłów odprowadzać za pomocą wspólnego komina stalowego o wysokości 32,5 m i średnicy d = 1,0 m.”

winno być:

„Spaliny powstające podczas spalania paliwa odprowadzać osobno dla każdego kotła do projektowanych kominów dwupłaszczowych izolowanych o wysokości 10 m”.

UZASADNIENIE

W toku prowadzonego postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Modernizacja systemu ciepłowniczego PEC w Łaskuzlokalizowanego na działce nr 136/9 obręb  15 w Łasku tutejszy organ pismem z dnia 11.09.2024 r., znak: OŚR.6220.13.2024, wystąpił m.in. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi postanowieniem z dnia 30.09.2024 r., znak: WOOŚ.4220.557.2024.DBł uznał, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, jednakże w myśl art. 64 ust. 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko wskazał warunki i wymagania, które tutejszy organ zobligowany był zawrzeć w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W dniu 12.05.2025 r. wpłynął wniosek przedstawiciela Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Łasku o sprostowanie omyłki w przedmiotowej decyzji. Wobec powyższego tutejszy organ wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi o sprostowanie w wydanym przez niego postanowieniu oczywistej omyłki dotyczącej sposobu odprowadzania spalin, tj. omyłkowo wpisano parametry istniejącego komina, a nie planowanego do realizacji. Wobec powyższego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi postanowieniem z dnia 30.05.2025 r., znak: WOOŚ.4220.557.2024.DBł.2 sprostował wydane postanowienie wskazując prawidłowy warunek realizacji przedsięwzięcia, o którego sprostowanie wnioskowano. Następnie pismem z dnia 07.07.2025 r., znak:  WOOŚ.4220.557.2024.DBł.3 Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi potwierdził, że wydane postanowienie jest ostateczne. Popełniona omyłka nie stanowi istotnego błędu i podlega sprostowaniu.

Z uwagi na powyższe decyzja Burmistrza Łasku z dnia 11.12.2024 r., znak: OŚR.6220.13.2024 wymaga również sprostowania w tym zakresie.

Zgodnie z art. 113 § 1 k.p.a. organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach. Natomiast zgodnie z art. 126 k.p.a. do postanowień stosuje się odpowiednio przepisy art. 113 k.p.a.

Istotną cechą błędu pozwalającą na zastosowanie trybu sprostowania na podstawie art. 113 § 1 k.p.a. jest jego oczywistość. Może ona wynikać z natury samego błędu, bądź też z porównania rozstrzygnięcia z uzasadnieniem, treścią wniosku, czy też innymi okolicznościami (np. materiałami dowodowymi w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach). Omyłka pisarska lub inna oczywista omyłka to między innymi widoczne, wbrew zamierzeniu organu, niewłaściwe użycie wyrazów, zwrotów, niepełność techniczna zwrotu/zwrotów (wyroki: WSA z 15 lutego 2012 r. sygn. VI SA/Wa 2201/11; WSA z dnia 27 października 2011 r. I SA/Wa 1509/1).

Powyższe kwestie znajdują odzwierciedlenie w posiadanej przez tutejszy organ dokumentacji w przedmiotowej sprawie.

POUCZENIE

Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego postanowienia, które wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Łasku. W trakcie biegu terminu do wniesienia zażalenia strona może zrzec się prawa do wniesienia zażalenia wobec organu administracji publicznej, który wydał postanowienie. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia zażalenia przez ostatnią ze stron postępowania, postanowienie staje się ostateczne i prawomocne.

 

 

 

 

Otrzymują:

  1. Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Łasku;
  2. Strony postępowania /wg rozdzielnika/ - zgodnie z art. 49 KPA,
  3. a/a.

 

Otrzymują (zgodnie z treścią art. 86a ustawy ooś - postanowienie ostateczne):

  1. Starosta Łaski.

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi,
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łasku,
  3. Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu.