Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (GN)

Informacje podstawowe

symbol / znakowanie spraw: GN
lokalizacja: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14

Pracownicy

  1. Naczelnik - Beata Rybak-Strugała - tel. (43) 676-83-54
  2. Inspektor - Magdalena Tracz - tel. (43) 676-83-40
  3. Inspektor - Monika Matyjasik - tel. (43) 676-83-40
  4. Podinspektor - Angelika Augustyniak-Czyż- tel. (43) 676-83-40
  5. Podinspektor - Aleksandra Chudzia - tel. (43) 676-83-41
  6. Podinspektor - Małgorzata Kubiak - tel.(43) 676 83 41

Zadania wydziału

  1. Zadania dotyczące gospodarowania nieruchomościami gminy, w tym prowadzenie spraw w zakresie:
  • sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste osobom prawnym i fizycznym nieruchomości stanowiących własność gminy w drodze przetargu i bezprzetargowo,
  • sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach stanowiących własność gminy wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą ułamkowej części nieruchomości gruntowej,
  • zamiany nieruchomości stanowiących własność gminy na nieruchomości stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i osób fizycznych,
  • oddawania w trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność gminy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, oraz orzekania o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu,
  • regulowania stanów prawnych nieruchomości przeznaczonych do komunalizacji,
  • ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości gminy,
  • przygotowywania dokumentacji i wniosków w sprawie komunalizacji mienia,
  • przejmowania nieruchomości od samorządowych osób prawnych,
  • nabywania nieruchomości do zasobów gminy,
  • wydzierżawiania, najmu, użyczenia i użytkowania nieruchomości stanowiących własność gminy,
  • wykonywania prawa pierwokupu,
  • nabywania prawa własności nieruchomości przez użytkowników wieczystych,
  • ustalania nowej wysokości udziałów w nieruchomościach wspólnych stanowiących własność gminy,
  • uwłaszczania osób prawnych i fizycznych,
  • aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
  • ujednolicania terminu trwania użytkowania wieczystego,
  • wydawania decyzji o ustaleniu opłat adiacenckich:

- tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,
- z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku zabudowy, zakładania, przeprowadzania oraz wykonywania urządzeń technicznych na nieruchomościach gminy

  • scalania i podziału nieruchomości,
  • wydawania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
  • prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości i ewidencji użytkowników wieczystych,
  • ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach stanowiących własność gminy,
  • znoszenia współwłasności nieruchomości stanowiących własność gminy i osób fizycznych.
  • sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości.
  1. Zadania wynikające z prawa geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
  • wydawanie postanowienia o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
  • wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonania  ustalenia przebiegu granic,
  • wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
  • ocena prawidłowości wykonania czynności ustalania przebiegu granic nieruchomości przez geodetę oraz zgodności sporządzonych dokumentów przepisami, zwrot dokumentów geodecie do uzupełnienia,
  • przyjmowanie dokumentacji rozgraniczeniowej, gdy nie dojdzie do ugody i nie ma podstaw do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
  • umarzanie postępowania administracyjnego i przekazanie sprawy z urzędu do sądu,
  • rozstrzyganie spornych spraw związanych z ustalaniem przebiegu granic na obszarach objętych scalaniem,
  • przesyłanie ostatecznych decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości do sądów rejonowych właściwych do prowadzenia ksiąg wieczystych i do starosty.