Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łasku
Informacje podstawowe
Lokalizacja: ul. Batorego 31, 98-100 Łask
Dyrektor: Iwona Stolarek-Molenda
Kontakt: tel. (43) 675-37-80; e-mail:
Strona internetowa: www.lask.naszzgm.pl
Biuletyn Informacji Publicznej: lask.naszzgm.pl/bip
Zadania zakładu
1.Techniczna ochrona zasobów lokalowych poprzez:
- dokonywanie przeglądów technicznych budynków i lokali;
- przeglądy 5-cio letnie budowlane,
- przeglądy roczne budowlane,
- przeglądy roczne kominiarskie,
- przeglądy roczne gazowe,
- przeglądy 5-cio letnie elektryczne,
- planowanie i wykonywanie napraw budynków i budowli, zarówno siłami własnymi jak i w systemie zleconym;
- nadzorowanie i rozliczanie finansowe oraz rzeczowe wykonywanych napraw;
- zlecanie sporządzania orzeczeń mykologiczno - budowlanych.
2. Utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie sanitarnym i estetycznym poprzez:
- zlecanie wywozu nieczystości stałych i płynnych wyspecjalizowanym w tej działalności jednostkom;
- kontrolę wywozu nieczystości pod kątem jakości i częstotliwości tych prac;
- omiatanie siłami dozorców nieruchomości i chodników;
- usuwanie śniegu i likwidacja gołoledzi w okresie zimowym;
- sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytku;
- wykonywanie konserwacji urządzeń sanitarnych w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku.
3. Zawieranie umów, zapłata i nadzorowanie wykonawstwa usług komunalnych przez inne jednostki w zakresie:
- zaopatrzenia w wodę;
- dostawy energii cieplnej i ciepłej wody;
- usuwania nieczystości stałych i płynnych;
- dostawy energii elektrycznej;
- wycieru kominów;
- konserwacji anten zbiorczych.
4. Obsługa lokatorów w zakresie wynikającym z zadań wynajmującego, a w szczególności:
- zawieranie umów z najemcami;
- załatwianie spraw związanych z kaucją gwarancyjną za lokale mieszkalne;
- organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych;
- organizowanie napraw awaryjnych urządzeń technicznych w budynkach;
- wydawanie zaświadczeń, poświadczeń i sporządzanie innych dokumentów na wniosek najemców;
- przejmowanie i przekazywanie protokólarne lokali;
- uczestniczenie w eksmisjach z lokali;
- prowadzenie ewidencji zasobów lokalowych;
- prowadzenie ewidencji mieszkańców w administrowanych zasobach;
- rozliczanie najemców zdających mieszkania z tytułu zużycia elementów wyposażenia technicznego oraz wystawianie not obciążeniowych;
- prowadzenie dokumentacji czynszowej lokali mieszkalnych i użytkowych;
- przyjmowanie opłat czynszowych i innych należności;
- zabezpieczanie zwolnionych lokali przed nielegalnym zajęciami zgłaszanie ich do Burmistrza Łasku.
5. Prowadzenie obsługi ekonomiczno-finansowej poprzez:
- opracowanie rocznych planów ekonomiczno-finansowych;
- opracowanie planów dotacji;
- prowadzenie spraw kadrowych, płacowych oraz ubezpieczeń społecznych;
- prowadzenie spraw socjalno-bytowych;
- prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej w tym;
- prowadzenie rachunków rozliczeniowych z dostawcami usług komunalnych i wykonawcami remontów,
- prowadzenie ewidencji czynszów i ich windykowanie poprzez wystawianie wezwań do zapłaty oraz kierowanie spraw do sądu,
- prowadzenie rozliczeń z pracownikami z tytułu wynagrodzeń za pracę, rozliczeń podatkowych i ubezpieczeniowych,
- prowadzenie kasy i pełnego obrotu gotówkowego;
- opracowanie analiz ekonomicznych i sporządzanie obowiązujących sprawozdań.
6. Administrowanie zasobami, nieruchomościami i lokalami nie stanowiącymi własności komunalnej w ramach administracji zleconej lub zarządu zleconego przez wspólnoty mieszkańców.