Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łasku

Informacje podstawowe

Lokalizacja: ul. Batorego 31, 98-100 Łask
Dyrektor: Iwona Stolarek-Molenda
Kontakt: tel. (43) 675-37-80; e-mail:
Strona internetowa: www.lask.naszzgm.pl
Biuletyn Informacji Publicznej: lask.naszzgm.pl/bip


Zadania zakładu

1.Techniczna ochrona zasobów lokalowych poprzez:

  • dokonywanie przeglądów technicznych budynków i lokali;
  • przeglądy 5-cio letnie budowlane,
  • przeglądy roczne budowlane,
  • przeglądy roczne kominiarskie,
  • przeglądy roczne gazowe,
  • przeglądy 5-cio letnie elektryczne,
  • planowanie i wykonywanie napraw budynków i budowli, zarówno siłami własnymi jak i w systemie zleconym;
  • nadzorowanie i rozliczanie finansowe oraz rzeczowe wykonywanych napraw;
  • zlecanie sporządzania orzeczeń mykologiczno - budowlanych.

2. Utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie sanitarnym i estetycznym poprzez:    

  • zlecanie wywozu nieczystości stałych i płynnych wyspecjalizowanym w tej działalności jednostkom;
  • kontrolę wywozu nieczystości pod kątem jakości i częstotliwości tych prac;
  • omiatanie siłami dozorców nieruchomości i chodników;
  • usuwanie śniegu i likwidacja gołoledzi w okresie zimowym;
  • sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytku;
  • wykonywanie konserwacji urządzeń sanitarnych w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku.

3. Zawieranie umów, zapłata i nadzorowanie wykonawstwa usług komunalnych przez inne jednostki w zakresie:

  • zaopatrzenia w wodę;
  • dostawy energii cieplnej i ciepłej wody;
  • usuwania nieczystości stałych i płynnych;
  • dostawy energii elektrycznej;
  • wycieru kominów;
  • konserwacji anten zbiorczych.

4. Obsługa lokatorów w zakresie wynikającym z zadań wynajmującego, a w szczególności:

  • zawieranie umów z najemcami;
  • załatwianie spraw związanych z kaucją gwarancyjną za lokale mieszkalne;
  • organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych;
  • organizowanie napraw awaryjnych urządzeń technicznych w budynkach;
  • wydawanie zaświadczeń, poświadczeń i sporządzanie innych dokumentów na wniosek najemców;
  • przejmowanie i przekazywanie protokólarne lokali;
  • uczestniczenie w eksmisjach z lokali;
  • prowadzenie ewidencji zasobów lokalowych;
  • prowadzenie ewidencji mieszkańców w administrowanych zasobach;
  • rozliczanie najemców zdających mieszkania z tytułu zużycia elementów wyposażenia technicznego oraz wystawianie not obciążeniowych;
  • prowadzenie dokumentacji czynszowej lokali mieszkalnych i użytkowych;
  • przyjmowanie opłat czynszowych i innych należności;
  • zabezpieczanie zwolnionych lokali przed nielegalnym zajęciami zgłaszanie ich do Burmistrza Łasku.

5. Prowadzenie obsługi ekonomiczno-finansowej poprzez:

  • opracowanie rocznych planów ekonomiczno-finansowych;
  • opracowanie planów dotacji;
  • prowadzenie spraw kadrowych, płacowych oraz ubezpieczeń społecznych;
  • prowadzenie spraw socjalno-bytowych;
  • prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej w tym;
  • prowadzenie rachunków rozliczeniowych z dostawcami usług komunalnych i wykonawcami remontów,
  • prowadzenie ewidencji czynszów i ich windykowanie poprzez wystawianie wezwań do zapłaty oraz kierowanie spraw do sądu,
  • prowadzenie rozliczeń z pracownikami z tytułu wynagrodzeń za pracę, rozliczeń podatkowych i ubezpieczeniowych,
  • prowadzenie kasy i pełnego obrotu gotówkowego;
  • opracowanie analiz ekonomicznych i sporządzanie obowiązujących sprawozdań.

6. Administrowanie zasobami, nieruchomościami i lokalami nie stanowiącymi własności komunalnej w ramach administracji zleconej lub zarządu zleconego przez wspólnoty mieszkańców.

Mapa lokalizacji